واژگان کلیدی: امام رضا (ع) ؛ روش های تبلیغی امام رضا (ع) ؛ تبلیغ ؛ اسلام و تبلیغ دینی
سال انتشار: ۱۳۹۶
سطح مقاله: علمی پژوهشی
موضوعات اصلی:
مفهوم شناسی واژه های تبلیغ ، تبلیغ دینی و روش .
انواع روش های تبلیغی ؛
۱ روش های شناختی : تبیین مبانی جهان بینی اسلامی ؛ کاربست برهان و استدلال ؛ تفکر ، خردورزی و عقل گرایی .
۲ روش ها عاطفی : محبت ورزی ؛ موعظه ؛ تکریم شخصیت ؛ مخاطب شناسی ؛ فرصت شناسی امام رضا .
۳ روش های رفتاری : ارائه الگو ؛ خطابه و منبر ؛ مجادله احسن ؛ پاسخ به سئوالات و شبهات ؛ تبلیغ چهره به چهره ؛ مکاتبه ؛ امر به معروف و نهی از منکر ؛ تقیه ؛ سفر به مراکز علمی ؛ تربیت شاگردان و نخبگان برای ترویج و تبلیغ تشیع .